سیستمهای هیدرولیک و پنوماتیک

هیدرولیک-پنوماتیک-ماشین آلات راهسازی و ساختمانی-طراحی-عیب یابی-تعمیر- نقشه کشی صنعتی- قالبسازی

محاسبات هيدروليك

محاسبات هيدروليك

 

توسط نرم افزارهاي ساده اين بخش محاسبه دبي، گشتاور و توان پمپ، سرعت هيدروموتور، مشخصات سيلندر و سايز لوله و شلنگ امكانپذير ميباشد.

 

 

 

 

در هر بخش ابتدا مقادير معلوم را وارد نمائيد سپس تكمه مقدار مجهول را فشار دهيد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 20 اردیبهشت1387ساعت 1:21 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

راه اندازي

راه اندازي

 

فلاشينگ سيستمهاي نو:

در سیستمهای نو با وجود رعايت كليه اصول ساخت، امکان حذف کامل مواد زائد نمی باشد. بنابراین لازم است عملیات فلاشینگ به شرح ذيل قبل از راه اندازی انجام شود.

  • مسیرهایی به صورت موازی با مصرف کننده ها ایجاد کنید(موتورها ، سیلندرها و شیرهای کنترلی)

  • شیرهای گلویی را کاملاً باز کنید .

  • آکو مولاتورها را از بقیه قسمتها جدا کنید.

  • در مسیر برگشت روغن 2 سری فیلتر با نرخ فیلترینگ 125 ميكرون و 25 ميكرون به ترتیب قرار دهید.

  • سرعت فلاشینگ 5m/sec با روغن گرم 40C است

  • زمان فلاشینگ حداقل 40-50 ساعت پیوسته ميباشد

راه اندازي پمپ:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 29 فروردین1387ساعت 12:48 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

طراحي و آناليز مدار

طراحي و آناليز مدار

 

      الف) مدارهاي متداول (پايه)    

  • كنترل حركت سيلندر يككاره

  • كنترل حركت سيلندر دوكاره

  • كنترل سرعت از طريق جريان ورودي

  • كنترل سرعت از طريق جريان خروجي

  • مدار بي بار كننده پمپ

  • مدار سوئيچ فشاري

  • سيستم هيدروليك دو پمپي

  • سيلندر هيدروليك همراه با كانتربالانس

  • حركت ترتيبي سيلندرهاي هيدروليك

  • مدار قفل كن سيلندر

  • مدار رفت و برگشت اتوماتيك سيلندر

  • حركت سينكرون سيلندرهاي هيدروليك

  • راه اندازي هيدروموتور

  • سيستم ترمز هيدروموتور 

  • مدار تامين كننده دو سطح فشار كنترلي

  • مدار شامل فلوديوايدر

  • مدار شير يكطرفه

  • و . . .

      ب) مدارهاي خاص

  • مدار شامل شيرهاي پروپورشنال و سروو

  • مدار متشكل از چند پمپ

  • مدار سيستم انتقال قدرت هيدروستاتيك

  • مدار هيدروليك شامل آكومولاتور

  • و . . .

 

طراحي و آناليز مدارهاي هيدروليك از فنوني است كه نياز به درك عميق و شناخت كامل اجزاء و المانهاي هيدروليك دارد. طراح با شناخت نحوه كاركرد عناصر مختلف و نحوه ارتباط آنها با توجه به نياز سيستم مدار مناسب را طراحي مينمايد. معمولا براي يك عملكرد خاص ميتوان چندين طرح مختلف ارائه نمود. طراحان مجرب با شناخت كاملي كه از مدارهاي متداول هيدروليك دارند، اقدام به طراحي سيستمهاي جديد مينمايند. معمولا مدارها به دو گروه مدارهاي متداول و مدارهاي خاص طبقه بندي ميشوند. تسلط به مدارهاي پايه راهگشاي طراحي مدارهاي پيچيده ميباشد.

 

مدار سيستم لودر

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 6 اسفند1386ساعت 11:33 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

سيستمهاي انتقال قدرت هيدروستاتيك

سيستمهاي انتقال قدرت هيدروستاتيك

 

مدارهاي موتورهاي هيدروليكي يا سيستمهاي انتقال قدرت هيدروستاتيكي به دو گروه مدار باز و مدار بسته تقسيم ميشوند. در سيستمهاي انتقال قدرت مدار باز، كل سيال خروجي از موتور به مخزن باز ميگردد. در صورتيكه در يك سيستم انتقال قدرت مدار بسته، بخش عمده سيال خروجي از موتور به ورودي پمپ باز گردانده ميشود و ميتوان مقداري از سيال را نيز به منظور ايجاد شرائط مناسب درآن ( مانند خنك كاري و يا فيلتر نمودن ) از سيستم مدار بسته خارج نمود. روغن خارج شده از طريق مدار تغذيه پشتيبان جايگزين ميگردد.

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران
+ نوشته شده در  دوشنبه 6 اسفند1386ساعت 11:28 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

شيرهاي پروپورشنال و سروو

شيرهاي پروپورشنال و سروو

شيرهاي الكتروهيدروليك متداول با سولنوئيدهاي AC داراي عملكرد ديجيتالي(0-1) مياشند. به گونه اي كه متناظر با وضعيت قطع و وصل سولنوئيد، اسپول در يك موقعيت خاص استقرار ميابد. براي مثال يك شير كنترل جهت دو راهه - دو وضعيتي با تحريك سولنوئيد در وضعيت كاملا باز يا كاملا بسته قرار ميگيرد. اين نوع عملكرد ديجيتالي، باعث ايجاد ضربات فشاري و جرياني در مدار هيدروليك ميشود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 15 بهمن1386ساعت 11:13 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

سيستم محرك پمپ

سيستم محرك پمپ

 

 

معمولا براي به حركت در آوردن پمپ و تامين توان لازم از الكترو موتور يا موتورهاي احتراقی(ديزلي يا بنزيني) استفاده ميشود. موتورهاي احتراقي معمولا در سيستمهاي موبايل كاربرد دارد. انتقال قدرت به پمپ گاهي مستقيما از گيربكس اصلي وسايل نقليه انجام ميشود. د ر ماشين آلات بزرگ مانند جرثقيلهاي موبايل معمولا از يك ديزل و يك گيربكس پخش قدرت استفاده ميشود. گيربكس همزمان قدرت توليدي را به چند پمپ منتقل مينمايد.در سيستمهاي صنعتي معمولا تامين قدرت از طريق الكترو موتور انجام ميشود. در سيستمهاي كوچك معمولا از موتورهاي تكفاز و در سيستمهاي بزرگ از موتورهاي سه فاز استفاده ميشود.

 

كوپلاژ صحيح موتور و پمپ از نكات بسيار مهم در ساخت يونيتهاي هيدروليك ميباشد. اتصال پمپ به موتور معمولا از طريق گلداني انجام ميشود. پمپهاي هيدروليك را ميتوان از طريق پايه مستقل نيز مستقر نمود. در هر صورت بايد به ياد داشت انحراف شفت موتور و پمپ و كوپلاژ غلط سريعا باعث خرابي ياتاقانهاي آنها شده و ايجاد سر و صدا و گرماي بيش از حد در پمپ مينمايد. از اينرو لازم است كوپلاژ توسط تكنسينهاي مجرب و با رعايت تلرانسهاي دقيق انجام شود.

 

 

دانلود (pdf)

 موتورهاي AC بخش 1 Eng
 موتورهاي AC بخش 2   Eng
 
 
 

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران

+ نوشته شده در  یکشنبه 27 آبان1386ساعت 8:29 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

مخزن روغن

مخزن روغن

 

مخزن روغن از لحاظ کاربردی باید دارای ویژگی های ذیل باشد:

  • توانایی ذخیره کردن کل روغن سیستم

  • جداسازی هوای موجود در روغن

  • ته نشین شدن آلودگی ها در مخزن

  • دفع حرارت سیستم

مخزن روغن باید حجم کافی جهت جبران انبساط روغن داخل مخزن داشته باشد.  مخازن بهتر است مرتفع و کم عرض ساخته شوند. در مخازن کم عمق امکان ورود هوا به پورت مکش پمپ وجود دارد.

ابعاد مخزن:

 ابعاد مخزن روغن در سيستم صنعتي

 حجم مخزن روغن (lit ) = سه تا پنج برابر دبي پمپ (lit/min)

 ابعاد مخزن روغن در سيستم سيار

به ازاء هر 100GPM دبي پمپ، حجم مخزن 20-30 gallon

 

 

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران

+ نوشته شده در  جمعه 27 مهر1386ساعت 8:26 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

پرشر سوئيچ

پرشر سوئيچ

 

سوئيچهاي تابع فشار در يك فشار از پيش تنظيم شده تحريك ميشوند و سيگنال الكتريكي ارسال مينمايند. معمولا از اين سيگنال جهت تحريك شيرهاي هيدروليك موجود در سيستم استفاده ميشود.

دانلود (pdf)

 كاتالوگ نمونه   Eng
منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران
+ نوشته شده در  چهارشنبه 13 تیر1386ساعت 3:40 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

مبدل هاي حرارتي (كولر و هيتر)

مبدل هاي حرارتي (كولر و هيتر)

 

 

كولر روغن:

افزايش غير مجاز درجه حرارت باعث اكسيداسيون روغن هيدروليك و نازك شدن بيش از حد فيلم روغن ميگردد.  نتيجه اين امر خرابي سيلينگها و قطعات متحرك ميباشد. هنگاميكه مخزن و خطوط لوله نتوانند كل حرارت توليد شده در سيستم را دفع نمايند، بايد با استفاده از كولر نرخ دفع حرارت را افزايش داد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 26 خرداد1386ساعت 8:22 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

اندازه گيري (فشار-دبي و دما)

اندازه گيري (فشار-دبي و دما)

 

فشار، دبي و دما سه مشخصه اصلي سيستم هيدروليك ميباشند كه در شرائط كاركرد معمول و در زمان سرويس و عيب يابي حائز اهميت ميباشند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 25 اردیبهشت1386ساعت 3:36 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

ارینگ و پکینگ

سيلينگهاي ديناميكي

 

سيلينگهاي ديناميكي

سيلينگهاي ديناميكي بين سطوح قطعاتي كه نسبت به هم داراي حركت ميباشند قرار گرفته و نشتي و روانكاري را كنترل مينمايد. در بسياري از موارد طراحي سيلينگها به گونه اي است كه از ورود ذرات اضافي و مواد خارجي نيز جلوگيري بعمل مي آورد.

انواع سيلينگها: 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 17 اردیبهشت1386ساعت 3:52 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

آكومولاتورها

آكومولاتورها

 

 آكومولاتور هيدروليكي بعنوان يك منبع ثانويه، با ذخيره پتانسيل سيال غير قابل تراكم (تحت فشار قرار گرفته توسط عامل خارجي) مي‌تواند در هنگام نياز، مورد استفاه قرار گيرد. به منظور ذخيره‌سازي انرژي از مكانيزمهاي وزنه‌اي، فنري، و يا گازي استفاده مي‌شود.

  اين آكومولاتور به سه دسته كلي زير تقسيم مي‌گردد:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 11 اردیبهشت1386ساعت 2:34 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

لوله، شلنگ و اتصالات

لوله، شلنگ و اتصالات

 

انواع هدايت كننده هاي روغن:

  • لوله هاي صلب

  • تيوب (نيمه صلب)

  • شلنگهاي انعطاف پذير

هنگام انتخاب نوع هدايت كننده روغن، نكات ذيل را ميبايست به دقت بررسي نمود:

  • خطوط بايد توانايي تحمل فشار كاري محاسبه شده و حداكثر فشار لحظه اي ،


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 4 اردیبهشت1386ساعت 12:58 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

فيلترها

فيلترها

 

بسیاری از عملکردهای نا مناسب در سیستم هیدرولیک ناشی از روغنهای بسیار کثیف می باشد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 2 اردیبهشت1386ساعت 1:55 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

هیدروموتور

هیدروموتور

 

موتورهاي هيدروليك عملگرهايي با دوران مداوم هستند كه جهت ايجاد گشتاور لازم براي دوران بار چرخشي مورد استفاده قرار ميگيرند.  اين عملگرها در  انواع دنده اي، پره اي و پيستوني طبقه بندي ميشوند.

برای انتخاب یک هیدروموتور حداقل موارد ذیل باید مشخص گردد:

  • حجم جابجایی روغن بر حسب cm3

  • حداکثر دبی مجاز عبوری از موتور و حداکثر سرعت

  • ثابت گشتاور برحسب Nm/bar . توسط این ثابت میتوان مقدار گشتاور موتور را در فشار های کاری مختلف محاسبه نمود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 30 فروردین1386ساعت 2:45 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

شيرهاي كنترل جريان

شيرهاي كنترل جريان

 

از شيرهاي كنترل جريان جهت تنظيم سرعت سيلندرها و موتورهاي هيدروليكي بوسيله تغيير ميزان دبي ورودي يا خروجي آنها استفاده ميشود.

شير كنترل جريان با باز و بسته كردن يك گلويي مسير عبور روغن را تنگ يا گشاد مينمايد. تنگ شدن مسير باعث افزايش فشار روغن عبوري ميشود


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 26 فروردین1386ساعت 10:38 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

شيرهاي كنترل جهت

شيرهاي كنترل جهت

 

1)شيرهاي راه دهنده

اين شيرها وسيله اي جهت باز كردن و يا بستن مسير جريان بوده كه در اثر اين عمل حركت سيستم شروع يا متوقف ميشود.

تعاريف اوليه شير:

  • موضع شير: بيانگر حالت يا وضعيت شير ميباشد ، براي مثال موضع باز يا موضع بسته


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 21 فروردین1386ساعت 9:11 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

پمپ هيدروليك

پمپ هيدروليك

 

پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک، توان مکانیکی را که بوسیله موتورهای الکتریکی یا احتراق داخلی تامین می گردد به توان هیدرولیکی تبدیل می کند. پمپ فقط مولد جریان سیال بوده و سطح فشار ایجاد شده به میزان بار مقاومی که توسط عملگر سیستم هیدرولیک بر آن غلبه ميشود، بستگی دارد.  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 18 فروردین1386ساعت 12:42 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

سيلندر

سيلندر

 

سيلندرهاي هيدروليك جريان سيال تحت فشار را به حركت خطي ميله پيستون تبديل ميكنند و داراي انواع يككاره و دو كاره ميباشند. در نوع يككاره برگشت به موضع اوليه توسط فنر يا نيروي ثقلي بار صورت ميپذيرد ولي در نوع دو كاره عمل رفت و برگشت تحت كنترل سيال هيدروليكي انجام ميشود.

در انتخاب سيلندرهاي هيدروليك موارد ذيل بايد در نظر گرفته شود:

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 15 اسفند1385ساعت 11:33 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

نماد عناصر هيدروليك

نماد عناصر هيدروليك

 

احتياج روز افزون صنايع به تكنيك مهندسي كنترل و پيدايش و توسعه وسائل و ابزاريكه مورد كاربرد اين چنين سيستمهاي كنترلي قرار ميگيرد، ايجاب ميكند آن وسايل و قطعات از نقطه نظر نحوه كار و وظيفه شان در سيستم داراي علائم واحد و يا استاندارد شده اي باشند، كه هم طراحان بتوانند سريعتر و راحت تر طرح خود را پياده كنند و هم پرسنل مرتبط با چنين سيستمهايي بتوانند طرح مزبور را سريع تر و راحت تر بخوانند و با دستگاه كار كنند.

مجموعه يك صفحه اي از نمادهاي المانهاي پركاربرد هيدروليك

 

دانلود (pdf)

 مجموعه كامل ISO

Eng

 مجموعه يك صفحه اي

Eng

 رسم P&IDs

Eng

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران

 

+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند1385ساعت 11:11 AM  توسط محمد باقر احمدی  | 

فشار

فشار

 

فشار نتيجه مقاومت در مقابل حركت سيال ميباشد. براي محاسبه رياضي فشار، نيرو را بر سطح تقسيم مينمايند. واحد فشار "بار" ميباشد. در هيدروليك عملي معمولا كيلوگرم بر سانتي متر مربع  برابر يك بار است. براي مثال اگر نيروي مقاوم در يك سيلندر هيدروليك با قطر پيستون 20cm برابر 5000kgf باشد، فشار ايجاد شده در پشت سيلندر از رابطه زير حساب ميشود:

Pressure (bar)=Force( kgf)/Area (cm2)

diameter=10cm >> Area=314cm2 >> pressure= 5000/314=15.9 bar

 تعيين فشار كاري سيستم

براي تعيين سطح فشار در يك سيستم هيدروليك بايد در نظر داشت كه با بالا بردن فشار ميتوان از المانهاي هيدروليكي كوچكتري براي رسيدن به تناژ مورد نظر، استفاده نمود. همچنين قطر لوله ها را ميتوان كوچكتر انتخاب نمود. در نتيجه، هزينه ساخت سیستم كاهش مي يابد. از طرف ديگر با افزايش فشار،  دماي روغن در سيستم زودتر افزايش ميابد، نشتي ها بيشتر و اصطكاك و سايش نيز افزايش ميابد. در نتيجه فاصله انجام سرويس ها بايد كوتاهتر شود. همچنين نويز و پيكهاي فشاري نيز افزايش يافته و خواص مطلوب ديناميكي سيستم كاهش مي يابد.

 فشارهاي نامي در هيدروليك (bar )

1 10 100

1000

1.6 16 160

1600

2.5 25 250 2500
4 40 400 4000
6 63 630 6300
 
فشار كاري سيستمهاي هيدروليك متداول(bar)
20-75 ماشينهاي ابزار
100-500 پرسها
200-400 ماشينهاي تزريق پلاستيك
50-350 كشتي سازي
50-250 هواپيما سازي
100-150 ماشين آلات كشاورزي
100-250 ماشينهاي راهسازي
100-300 وسايل نقليه تجاري
100-400 نورد كاري
 

واحد PSI

از واحدهاي متداول فشارPSI ميباشد. يك PSI معادل يك پوند نيرو بر اينچ مربع ميباشد.

  • براي تبديل PSI به bar ، مقدار فشار مورد نظر را در 0.068  ( تقريبا 0.07 )ضرب نمائيد. براي مثال 1000PSI معادل 68bar ميباشد.

  • براي تبديل bar به PSI ، مقدار فشار را در 14.7 ضرب نمائيد. براي مثال 100bar معادل 1470PSI ميباشد.

دانلود (pdf)

  جدول تبديل فشار

far

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران

+ نوشته شده در  سه شنبه 17 بهمن1385ساعت 5:59 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

درباره هيدروليك

درباره هيدروليك

 

توسعه علم هيدروليك زماني شروع شد كه پاسكال دانشمند فرانسوي قوانين مربوط به فشار را كشف كرد(1650 ميلادي) و هيدروليك را به عنوان يك علم نوين پايه گذاري نمود. از آن تاريخ به بعد دوران شكوفايي هيدروليك پديد آمد و اين علم به نحو چشمگيري وارد بازار گرديد. امروزه هيدروليك در ساختمان ماشين آلات صنعتي، كشاورزي، راهسازي، هواپيمايي، كشتي سازي، اتوموبيل سازي، ماشينهاي ابزار، تاسيسات صنايع سنگين، معدن و . . . در مقياس وسيعي استفاده ميشود و روز به روز نيز افزايش ميابد.

 

 

 

هيدروليك فن آوري توليد، كنترل و انتقال قدرت توسط سيال تحت فشار است. بطور كلي يك سيستم هيدروليك چهار كار اساسي انجام ميدهد:

  • تبديل انرژي مكانيكي به قدرت سيال تحت فشار بوسيله پمپها

  • انتقال سيال تا نقاط مورد نظر توسط لوله ها و شلنگها

  • كنترل فشار، جهت و جريان سيال توسط شيرها

  • انجام كار توسط عملگرها

قانون پاسكال:

قانون پاسكال پايه هيدروليك نوين است. اين قانون بيان ميكند كه فشار وارده به هر نقطه از يك مايع محدود بطور مساوي در تمام جهات منتقل شده و با نيروي مساوي بر رو سطوح مساوي اثر ميكند.

قوانين پايه در هيدروليك:

  • سيال تحت فشار همواره مسير با مقاومت كمتر را براي عبور انتخاب ميكند

  • پمپ توليد دبي ميكند نه فشار

  • فشار تنها در برابر مقاومت يك مانع ايجاد ميشود

اصول كليدي فوق اگرچه ساده به نظر ميرسند ولي پايه واساس علم هيدروليك ميباشند. با داشتن درك صحيحي از اين قوانين به راحتي ميتوان حركت سيال در خطوط انتقال را دنبال و عملكرد سيستم را تحليل نمود.

دانلود (pdf)

  مروري بر هيدروليك

Eng

منبع : هیدرولیک و پنوماتیک ایران

+ نوشته شده در  شنبه 14 بهمن1385ساعت 5:56 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

كاربرد پمپ ها در سيستم هاي هيدروليك

كاربرد پمپ ها در سيستم هاي هيدروليك



كارآيي سيستم هاي هيدروليك براي سهولت انتقال نيرو، موجب گسترش

روز افزون اين سيستم ها شده است. مي توان پمپ هاي سيستم هاي هيدروليك را به مثابه قلب سيستم در نظر گرفت.

پمپ هاي هيدروليك تنها يك وظيفه مهم را بدوش دارند و آن به جريان انداختن سيالات هيدروليك است. عامه مردم تصور مي كنند كه پمپ ها، فشار مورد نياز را ايجاد مي كنند، ليكن اين تصور نادرست است. فشار ناشي از عواملي مانند مقاومت خطوط لوله، گرانروي و بار روي محرك ها (Actuator) در مقابل جريان سيال، مقاومت مي كنند. در واقع شفت پمپ، انرژي مكانيكيِ موتور الكتريكي يا موتورهاي ديزلي و بنزيني را به انرژي سيال تبديل مي كند. پمپ هاي سيستم هاي هيدروليك از نوع پمپ هاي جابجايي مثبت هستند. در اين پمپ ها كه با آب بندهاي خاص و لقي هاي بسيار كم طراحي مي شوند، با هر جابجايي حجم معيني از سيال تحت فشارهاي نرمال پمپ مي گردد به طوري كه احتمال برگشت سيال تقريباً غيرممكن است.
    در نتيجه هنگامي كه فشار سيستم به دليل بار روي محرك (Actuator) افزايش مي يابد، موتور الكتريكي يا موتور ديزلي بايد شديدتر كار كند تا حجم مورد نياز را منتقل كند كه اين به معناي توان الكتريكي بيشتر و يا افزايش مصرف سوخت است. در واقع چون اين جريان به نواحي حساس سيستم پمپ مي شود (آب بندها، شلنگ ها و غيره ) هميشه سيستم به يك شير اطمينان مجهز مي شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 14 آبان1385ساعت 6:53 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

آموزش طراحی سیستمهای پرس هیدرولیک به صورت فایل word

با تشکر از امیرخان که دعوتنامه پرشین گیگ را برای من فرستاد تا من بتوانم فایل آموزش طراحی پرس هیدرولیک را آپلود کنم.

 دانلود مستقیم فایل آموزش طراحی پرس

+ نوشته شده در  جمعه 22 اردیبهشت1385ساعت 4:15 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

طراحی سیستمهای هیدرولیک به صورت فایل word

با سلام

 

با عرض شرمندگی فایل WORD (آموزش طراحی پرس هیدرولیک) قابل دانلود نمی باشد

دوستانی که این فایل را میخواهند در بخش نظرات ایمیل خود را اعلام کنند تا برایش ارسال کنم.

 

با تشکر

 

دوستان عزیز لینک مستقیم دانلودش را براتون میزارم امیدوارم بتوانید دانلودش کنید.

 

دانلود

+ نوشته شده در  چهارشنبه 19 بهمن1384ساعت 6:46 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

طراحي سيستمهاي هيدروليک به صورت فايل WORD

آموزش طراحي پرس که قبلا مختصري در باره آن گفته بودم الان به

 صورت فايل WORD براتون ميزارم اميد وارم که مفيد واقع شود.

دانلود ظرفیت 507کیلو بایت

 

+ نوشته شده در  جمعه 23 دی1384ساعت 3:16 PM  توسط محمد باقر احمدی  | 

دوره آموزش هيدروليک

قرار است با همکاري يکي از دوستان يک دوره آموزش هيدروليک در اين وبلاگ انجام دهيم اميدوارم که مورد استفاده واقع شود. 
+ نوشته شده در  یکشنبه 29 خرداد1384ساعت 5:38 PM  توسط محمد باقر احمدی  |